شعری زیبا از: معینی کرمانشاهی عجب صبری خدا دارد !

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

شعری زیبا از: معینی کرمانشاهی

 

   عجب صبری خدا دارد !

 

    اگر من جای او بودم .

 

    همان یک لحظه ی اول ،

 

    که اول ظلم را می دیدم از مخلوق بی وجدان ،

 

    جهان را با همه زیبایی و زشتی ،

 

    به روی یکدگر ، ویرانه می کردم .

    □

    عجب صبری خدا دارد !

 

    اگر من جای او بودم .

 

    که در همسایه ی صد ها گرسنه ، چند  بزمی  گرم

 

     عیش و نوش می دیدم ،

 

    نخستین نعره ی مستانه را خاموش آن دم ،

 

    بر لبِ ، پیمانه می کردم .

  

    عجب صبری خدا دارد !

 

    اگر من جای او بودم .

 

    که می دیدم یکی عریان و لرزان ، دیگری

 

     پوشیده از صد جامه ی  رنگین ،

 

    زمین و آسمان را

 

    واژگون ، مستانه می کردم .

  

    عجب صبری خدا دارد !

 

    اگر من جای او بودم .

 

    نه طاعت می پذیرفتم ،

 

    نه گوش از بهر این بیداد گر ها تیز کرده ،

 

    پاره پاره در کف زاهد نمایان ،

 

    سبحه ی ، صد دانه می کردم .

 

 

    عجب صبری خدا دارد !

 

    اگر من جای او بودم .

 

    برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان ،

 

    هزاران لیلی ناز آفرین را کو به کو ،

 

    آواره و دیوانه می کردم .

   

    عجب صبری خدا دارد !

 

    اگر من جای او بودم .

 

    بگرد شمع سوزان ِ دل عشاق سرگردان ،

 

    سراپای وجود بی وفا معشوق را ،

 

    پروانه می کردم .

   

    عجب صبری خدا دارد !

 

    اگر من جای او بودم .

 

    به عرش کبریایی ، با همه صبر خدایی ،

 

     تا که می دیدم عزیز نابجایی ، ناز بر یک ناروا گردیده

 

      خواری می فروشد

،

    گردش این چرخ را

 

    وارونه ، بی صبرانه می کردم  .

 

   

    عجب صبری خدا دارد !

 

     اگر من جای او بودم .

 

    که می دیدم مشوش عارف و عامی ،

 

       ز برق فتنه ی این علم ِ

 

      عالم سوز مردم کش ،

 

    به جز اندیشه ی عشق و وفا ،

 

     معدوم هر فکری ،

 

     در این دنیای ، پر افسانه می کردم .

   

    عجب صبری خدا دارد !

 

    چرا من جای او باشم .

 

    همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و ،

 

تاب تماشای تمام زشتکاری های

 

     این مخلوق را دارد

 

    وگرنه من به جای او چو بودم ،

 

    یک نفس کی عادلانه سازشی ،

 

    با جاهل و فرزانه می کردم .

 

    عجب صبری خدا دارد ! 

 

    عجب صبری خدا دارد !


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 13 آبان 1395 | 10:42 بعد از ظهر | نویسنده : افشین تهرانی .نویسندگان |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.